Ćwiczenia na klatkę w domu

Nie zawsze można znaleźć czas i możliwość na to, by wyjść z domu, pójść na siłownię i zacząć ćwiczyć. Dlatego pewnie wiele osób zastanawia się, czy istnieją ćwiczenia na klatkę w domu. Najbardziej popularnym ćwiczeniem wykonywanym w domu są pompki, które angażują zarówno mięśnie klatki piersiowej, barków oraz brzucha. Istnieje wiele rodzajów pompek, z rożnymi wariantami ułożenia rąk czy nóg. Również skuteczne są tzw. dipy, czyli pompki na poręczach. W domu co do zasady nie posiadamy profesjonalnych poręcz, ale raczej każdy ma przynajmniej dwa krzesła, które może wykorzystać podczas treningu. Bardzo przydatna okazuje się być też zwykła ściana, przy której można wykonać najprostsze pompki. Mogą one również stanowić rozgrzewkę przed kolejnymi ćwiczeniami. Warto również przez cały trening maksymalnie napinać mięśnie klatki. Klatka piersiowa zbudowana jest z jednego z większych mięśni, dlatego jego regeneracja trwa dłużej niż np. mięśni brzucha. Zaleca się robienie dwudniowej przerwy między kolejnymi treningami, co przekłada się na ćwiczenia maks. 3 razy w tygodniu.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *